Ekstrem fareNeste bok >>

Nummer: 1 (Nye Hardyguttene)
Original tittel: Extreme Danger
Originalnr: 1 (Undercover Brothers)
Utgitt i USA: 2005
Utgitt på norsk: 2008
Sider: 144
Skrevet av: Ukjent
Oversatt av: Astrid Martinussen Almaas
Forsideillustrasjon: Andreas Bennwik

Kjøp boka her!

Handling:
Like før ekstremsportstevnet Big Air Games er det noen som legger ut dårlig skjulte trusler mot utøverne på forskjellige nettsider.

Både toppidrettsfolk og tilskuere kan være i faresonen, og ATAK sender inn Hardy-guttene.

De kan blande seg med deltakerne og fange opp informasjon som politiet ikke så lett får tak i. Men hvor farlig er den - eller de - som står bak truslene?

   - Takk, Brian, sa Joe, hoppet ut og sprintet mot terrassen foran det gamle huset vårt. Det var tydelig for alle at Joe ikke tålte stanken på å takke Brian for noe. Han ville bare redde seg raskt unna.
   Dermed ble jeg alene med Belinda i baksetet.
   - Ta det litt rolig nå, Frank, sa hun. - Du har hatt en hard dag, stakkars.
   Så ga hun meg et kyss på kinnet.
   Jeg er sikker på at ansiktet mitt ble rødere enn Playbacks halefjær. -Æh... vel... takk, Belinda, stammet jeg. - Og, eh, takk for turen, Brian.
   Før jeg rakk å dumme meg mer ut, løp jeg opp trappen så fort jeg kunne. Jeg fulgte etter Joe inn i huset - og kolliderte nesten med ham.
   Hele familien satt i dagligstuen og stirret på oss. Både mamma, pappa og tante Trudy - og alle sammen hadde et merkelig, forbauset uttrykk i ansiktet.
   - Er det en papegøye? spurte mamma.
   - Papegøye! Papegøye! Papegøye! svarte Playback.

Extreme DangerHovedkarakterer:
Frank Hardy
Joe Hardy

Andre faste karakterer:
Fenton Hardy | Laura Hardy | Tante Trudy | Playback | Chet Morton | Belinda Conrad | Brian Conrad

Sentrale gjestekarakterer:
Wings Maletta | Jenna Cho | Owen «Ollie» Peterson | Gongado Lopez | Eddie Mundy | Jebediah Green | Maxwell Monroe | Carter Bean | Jack Horowitz

Locations:
Bayport | Philadelphia, Pennsylvania

Liams vurdering:
Enn så spennende det er med en ny Hardy-serie, så er dette en solid nedtur. Det aller største problemet er at Hardy-guttene ikke er seg selv her. Jeg forstår at man må skaffe serien nye lesere også videre, også videre, men dette funker bare ikke. Legg til en rekke logiske brister og banaliteter i et lite engasjerende mysterium, så blir dette bare skuffende. Jeg har et lite håp om at serien blir bedre, men enn så lenge styrker ikke dette forhåpningene.

Har du lest 'Ekstrem fare'? Legg igjen en kommentar under!