Fullt navn: Playback
Alder:
Sivil status:
Bosted: Bayport
Yrke:
Beskrivelse: En rød og grønn papegøye
Første opptreden: «Nye Hardyguttene: Ekstrem fare»

Playback er papegøyen som Frank og Joe overtar fra en skurk, etter at vedkommende blir sendt både på sykehus og i arresten etter at Hardyene har hamlet opp med ham. Det skjer i den første boken i serien Undercover Brothers, på norsk utgitt under navnet Nye Hardyguttene. Fuglen gjentar det aller meste som sies, og det er også slik papegøyen får navnet sitt – hvem trenger Playback når man har denne papegøyen? Det er Franks venninne, Belinda Conrad, som i og for seg bestemmer hva den skal hete(UB 1).

Ved ankomst Hardy-hjemmet blir ikke tante Trudy spesielt glad for det nye familiemedlemmet, og forlanger at guttene skal rydde opp i rotet den lager i hjemmet(UB 1). Ikke lenge etterpå er imidlertid papegøyen skremmende lik tante Trudy i stemmen(UB 2).

   Hele familien satt i dagligstuen og stirret på oss. Både mamma, pappa og tante Trudy – og alle sammen hadde et merkelig, forbauset uttrykk i ansitet.
   – Er det en papegøye? spurte mamma.
   – Papegøye! Papegøye! Papegøye! svarte Playback.
   Mamma lo. – Der fikk jeg visst svar på spørsmålet mitt, sa hun. – Jeg går ut ifra at dere gjerne vil beholde ham?
   – Kan vi det, mamma? spurte jeg. – Han trenger et hjem.
   Tante Trudy ble helt forferdet. – Er den stueren?
   – Selvfølgelig, løy jeg.

–– Nye Hardyguttene: Ekstrem fare